Kako voditi Facebook stranicu

Fejsbuk stranice su i dalje jedan od najbitnijih alata za promociju i prezentaciju mnogih kompanija.

Fejsbuk algoritam se menja, pojavljuju se nove mreže, ali fejsbuk stranice su i dalje značajne. Daću vam nekoliko saveta kako da vodite vašu fejsbuk stranicu.

Kvantitet ili Kvalitet?

KVALITET – objave koje privlače pažnju

KVANTITET – veći broj objava

Mnogi će vam reći da je bitno da imate svakodnevnu aktivnost na vašoj stranici, da svakodnevno objavljujete, pa čak i nekoliko puta dnevno.

To ima smisla ako vodite novinsku agenciju, news stranicu ili imate cilj da povećate saobraćaj na sajtu. U većini slučajeva je bolje da se fokusirate na kvalitet. Dovoljno je da objavljujete 3 do 5 objava nedeljno.

Tačno je da društvene mreže počivaju na kvantitetu i kontinuitetu objava. Značajno je da budete aktivni i naravno da će društvene mreže da vrednuju one autore i stranice koje objavljuju više originalnog sadržaja. Međutim, kvalitet je ipak bitniji. Sa promenama Facebook algoritma i sve većim vrednovanjem oglašavanja u odnosu na organski saobraćaj, kvalitet naročito dolazi do izražaja.

Pravite vaše objave tako da za svaku očekujete da će ispuniti cilj. Dobro je proverite, analizirajte i tek onda je pustite. Bitno je da vi budete sigurni u kvalitet vaše objave. Ukoliko ne možete da napravite 3 nedeljno, fokusirajte se na jednu, pa ćete kroz oglašavanje doći i do većeg dosega.

Zašto je bitan kvalitet? Pre svega je bitan da biste ušli u krug poverenja sa fejsbukom. U taj krug poverenja se teško ulazi, a lako ispada, stoga morate da održavate taj kvalitet konstantnim.

Fejsbuk algoritam će favorizovati vašu stranicu ukoliko je ona korisna za vaše posetioce, a to znači da objave koje pravite nailaze na pravu reakciju i engagement kod vaših pratilaca.

Kako to funkcioniše? Kada napravite objavu, fejsbuk je prvo prikazuje vašim najvernijim fanovima. Ako oni dobro reaguju na nju, po principu koncentričnih krugova ona se širi na druge fanove ili neke ljude koji ni ne znaju za vas i vašu stranicu, što je odlična stvar jer možete da širite i povećavate broj pratilaca.

Koncentrišite se na to da date vrednost vašim fanovima. Ukoliko fejsbuk primeti da oni interaguju sa vašim objavama i komentarima, on će svakoj sledećoj objavi dati impuls da možete da je prikažete većem broju ljudi.

Takođe, i kada pravite plan oglašavanja, mnogo vam je lakše da otpimizujete budžet i napravite plan ukoliko imate manje objava.

Preporučujem da pravite mesečni plan objava i da istovremeno raspoređujete i mesečni budžet.

Kada oglašavate objave, opet je dobro da testirate da li se ona dobro primila među vašim najvernijim pratiocima i da tek onda krenete u veće oglašavanje.

Kada je najbolje vreme za postovanje?

Da li je najbolje postavljati sadržaj ujutru ili uveče?

Na to pitanje ne postoji tačan odgovor. Sve zavisi od toga koju stranicu vodite. Kod nekih stranica objave bolje prolaze ujutru, kod nekih u toku dana, a kod nekih uveče.

Takođe, zavisi i od tipa objava. Neki tip objava bolje prolazi u prepodnevnim časovima, a neki u večernjim časovima.

Generalno, poseta na fejsbuku je najveća u večernjim satima, između 8 i 10 sati. Međutim, to ne znači da je to najbolje vreme za vašu objavu, jer može da dođe i do zagušenja saobraćaja i vaš post ne može da ispliva. Takođe, možda je vašim pratiocima taj post korisniji u prepodnevnim časovima, možda se oni tada odlučuju za kupovinu, vole da pregledaju sadržaj pre posla i slično.

Najbolje je da testirate. Izdvojte dva, tri meseca za testiranje svih vremena za objave i doći ćete do toga šta najviše odgovara vašim fanovima.

Bitno je da budete aktuelni. Ukoliko je izašla neka aktuelnost, treba da je objavite što pre, ne treba da čekate večernje sate zato što je tada najveća poseta.

Praviti objave sa linkovima ili bez linkova?

Ukoliko želite saobraćaj na sajtu, ako vam je to primarni cilj, onda DA objave sa linkovima i to tako što ćete postaviti link u copy, a zatim ga obrisati. Fejsbuk će od toga napraviti primamljiviju formu i vizualno lepšu za korisnika.

Ukoliko je cilj da promovišete vaš webshop, blog ili Youtube kanal možete da ostavljate linkove. Postoji poseban način oglašavanja na facebook-u – Trafic oglašavanje, koje zapravo služi da pomogne vašoj odredišnoj stranici da dobije što više poseta.

Međutim, u svim drugim slučajevima ne treba da stavljate link u objavu.

Zašto? Zato što fejsbuk ne voli da odvlačite saobraćaj sa njega. On živi od poseta i od toga koliko se posetioci zadrže na njemu. Vi ako okačite youtube link i posetilac ode na youtube, on se možda neće vratiti na fejsbuk ili će provesti manje vremena na toj društvenoj mreži. Iz tog razloga, on slabije rangira taj post.

Igrajte u skladu sa pravilima koje je fejsbuk postavio i probajte da interakciju napravite na samoj stranici. To indirektno može da rezultuje većim brojem klikova i poseta na vašim drugim kanalima.

Da li oglašavati preko ads managera ili preko bustovanja?

Definitivno jedini ispravan način koji treba da koristite je oglašavanje preko ads managera. To važi i za fejsbuk i za instagram.

Razumem da je mnogo lakše koristiti bustovanje sa fejsbuk ili instagram stranice, preko opcije boost koja se nalazi tačno ispod objave, ali ono vam pruža neuporedivo manje opcija i lošiji su rezultati. Možete bolje da optimizujete vaš oglas, da testirate, da bolje pronađete vašeg ciljanog kupca tako što ćete koristiti ads manager.

Ads manager je malo komplikovaniji za korišćenje. Ukoliko ne znate ništa o tome treba da angažujete nekog da vas obuči ili angažujete agenciju ili frilensera da vam vodi oglašavanje.

Interaktivnost i komentarisanje objava - da ili ne?

Apsolutno DA.

Mnogi vlasnici stranica, administratori, ne vode računa o community-u. Misle da je dovoljno napraviti post, objaviti, neko će kliknuti, pogledati, i tu se priča završava.

Ne, vi apsolutno morate biti aktivni i to je naročito bitno da budete aktivni u prvih sat vremena, jer tada se određuje potencijalni doseg svakog posta.

Dakle, ukoliko vidite da ljudi komentarišu vašu objavu i postavljaju pitanja, gledajte da što pre odgovorite na njih i to tako što ćete na svaki komentar odgovoriti komentarom. Nije dovoljno da stavite lajk ili srce, to ne doprinosi toliko algoritmu.

Ako ne komentarišete, odnosno ignorišete pratioce, to ostavlja loš utisak. Najpre zbog toga što ljudi koji postavljaju komentar žele da budu viđeni, da se čuje za njihovo mišljenje i stav. Takođe, žele da čuju i vaš odgovor i mišljenje.

Gledajte da uvek odgovorite komentarom i to tako da vaš komentar vodi u dalji razgovor. Dakle, vi sami kreirate tu interaktivnost. Najbolja stvar koju možete da kontrolišete oko fejsbuk postova je engagement koji pravite.

Foto ili video objave?

Foto objave su sigurnije, lakše ih je oglašavati, postoje neke proverene metode koje prolaze.

Što se tiče video objava one će jačati s vremenom. Budućnost komunikacija je takva da će sve više da se ide na video, jer je interaktivniji i potencijalno ima veću viralnost. Ako imate stvarno dobar video, koji daje neke značajne informacije i aktuelan je, on ima šansu da dođe do mnogo većeg dosega u odnosu na bilo koju foto objavu.

Međutim, ja vam ne savetujem radikalan zaokret od foto ka video, već postepenu tranziciju. U nekom periodu možete da pravite i jedan i drugi sadržaj, pa ćete videti postepeno šta vam od video objava prolazi dobro, a šta ne.

Zašto? Zato što video objave podrazumevaju poseban način komunikacije, dosta su skuplje produkcijski i teže ih je uklopiti sa svakom društvenom mrežom.

Da li koristiti originalan sadržaj ili koristiti sadržaj koji dobro prolazi na drugim mestima?

Mnogi administratori prave grešku i uzimaju sadržaj koji dobro prolazi na drugim stranicama.

To je greška iz sledećih razloga. Prvo, to što nešto dobro prolazi na drugim stranicama ne znači da će i na vašoj. Drugo, što je još bitnije, to vam ništa ne donosi na duži rok. Takođe, fejsbuk voli da vi izbacujete sadržaj koji nije već viđen na drugim mestima.

Možete vi da okačite post koji je zanimljiv, na kome je kućni ljubimac, dete, grumpy cat ili neko ko ispija kafu. Ok, to će ljudima da se svidi, neko će da lajkuje i na tome će da se završi. Neće biti povezano sa vašim brendom osim ako ga ne stavite u neki kontekst i na duži rok vam to ništa ne donosi.

Ako pravite originalan sadržaj vi pravite konkretan sadržaj za vaše korisnike, dajete im vrednost i postavljate vaš brend u okviru pravca u kojem želite da idete.

Preporučujem da svaki put kada pravite objave, ukoliko ste u mogućnosti pravite originalan sadržaj. Ukoliko nemate dovoljno materijala i kapaciteta da proizvodite te originalne objave, možete da proredite objave. Vraćamo se na onu prvu stavku da je kvalitet mnogo bitniji od kvantiteta.

This site was built with Salient