Open rate (Stopa otvaranja mejlova)

Open rate pokazuje procenat ukupnog broja primalaca koji su otvorili vaše mejlove.

Ona je dobar pokazatelj angažovanosti. Visoka stopa otvaranja znači da će vaši primaoci smatrati da su naslovne teme privlačne, da su dobro svesni vašeg brenda i da otvaraju vaše e-poruke. Niska stopa otvaranja znači da manji broj ljudi čita vašu poruku i vrši konverziju.

Međutim, prijavljena stopa otvaranja mejlova nikada nije potpuno tačna jer se usluge isporuke oslanjaju na učitavanje slike da bi pratile da li je poruka otvorena. Klijenti e-pošte često blokiraju učitavanje slika, što dovodi do toga da se sve takve e-poruke smatraju neotvorenim. E-poruka sa klikovima računa se kao otvorena čak i ako se njene slike nisu učitale, što donekle ispravlja statističke greške.

Kako poboljšati stopu otvaranja mejlova?

Clickthrough rate (Stopa učestalosti klikova)

Poznata i kao CTR, stopa učestalosti klikova je procenat ukupnog broja primalaca koji su kliknuli na najmanje jedan link u e-poruci.

Zašto je CTR važan?

Kada vaš pretplatnik klikne na link, to znači da je smatrao da je vaša e-pošta relevantna i da je preduzeo sledeću radnju. Visoka stopa učestalosti klikova stoga ukazuje na efikasnost i relevantnost vaših poruka.

01. Optimizujte za mobilne uređaje

Više ljudi otvara mejlove na mobilnom uređaju nego na računaru. To znači da morate osigurati da su vaši mejlovi prilagođeni mobilnim uređajima.

02. Koristite efikasne pozive na akciju (CTA)

Idite dalje od uobičajenih „kliknite ovde“ na dugmićima. Neka call to action (poziv na akciju ) bude jasan, opisan i ubedljiv.

03. Testirajte svoj sadržaj

Testirajte različite varijante mejlova i CTA sa malim uzorcima segmenata (10% vaše publike). Varijantu sa boljim performansama treba poslati preostalim pretplatnicima.

Stopa konverzije (Conversion rate)

Stopa konverzije je procenat pretplatnika koji postižu željeni cilj, koji smo zadali. Cilj se može odnositi na to da vaš pretplatnik postane kupac ili klijent, obnovi pretplatu ili se odluči za bilo koji drugi cilj koji ste zadali.

Praćenje stope konverzije vam omogućava da merite povraćaj ulaganja vaših kampanja. Pomaže vam da razumete koliki procenat korisnika ispunjava ciljeve koji vam pomažu u poslovanju. Praćenjem

Kako poboljšati stopu konverzije?

Što se tiče e -pošte, postoje dve vrste konverzija – mikro (stopa otvaranja, stopa klikova, stope učestalosti klikova) i makro (prihod, prodaja, registracije). Da biste maksimizirali uticaj, morate da optimizujete i mikro i makro konverzije. Evo nekoliko saveta:

1. Segmentirajte svoje mejl liste

Slanje e-poruka na segmentirane liste poboljšava njihovu relevantnost. Svoje liste možete da segmentirate na osnovu geolokacije pretplatnika, demografskih podataka, interesovanja, istorije kupovine i drugih faktora.

2. Personalizujte komunikaciju

Dokazano je da personalizovane e-poruke povećavaju angažovanje i prihod. Personalizacija mejlova uključuje korišćenje imena pretplatnika i drugih informacija. Naprednije personalizovane e-poruke uključuju slanje personalizovanih poruka na osnovu ponašanja pretplatnika na stranicama proizvoda, korpi za kupovinu itd.

3. Izgradite više poverenja

Slanje relevantnog, kreativnog i privlačnog sadržaja učiniće da vaši pretplatnici češće otvaraju vaše mejlove. Takođe obezbeđuje da vaše e-poruke dospeju u inbox umesto u spam.

Stopa odbijanja (Bounce rate)

Stopa odbijanja je procenat poruka e-pošte vraćenih pošiljaocu jer se ne mogu isporučiti. Postoje dve vrste odbijanja – teško i meko. Teško odbijanje znači da se mejl ne može trajno isporučiti. S druge strane, meko odbijanje je privremeno i može se poništiti.

Od suštinske je važnosti optimizovati i poboljšati isporuku mejlova.

Kako smanjiti stopu odbijanja?

1. Redovno čistite listu

Redovno čistite svoje mejling liste. Uklonite sve adrese e-pošte koje se ne javljaju, nezauzete i nevažeće adrese e-pošte. Podesite učestalost koliko često ćete to raditi i pridržavajte se toga.

2. Koristite dvostruku potvrdu

Korišćenje dvostruke potvrde funkcioniše na dva načina: osiguravate da dobijate samo važeće adrese e –pošte i samo zainteresovani pretplatnici primaju vaše mejlove.

3. Pratite isporuku mejlova

Visoka stopa odbijanja mogla bi signalizirati probleme sa isporukom mejlova. Praćenje isporuke stavlja vas u poziciju da preduzmete odgovarajuće mere na vreme.

Stopa odjavljivanja (Unsubscribe rate)

Stopa odjave je procenat ukupnog broja primalaca koji su se odjavili nakon što su primili jednu e-poruku. Odjavljeni su ljudi koji napuštaju vaše liste jer ili ne pronalaze vrednost u vašim mejlovima ili ih više ne zanimaju.

Neophodno je proveriti stopu odjavljivanja da biste pratili stopu rasta pretplatnika. Veća stopa odjavljivanja za određenu kampanju zahteva pomnu procenu poruka i ponude u mejlovima.

Kako smanjiti stopu odjavljivanja?

1. Održavajte zdravu učestalost mejlova

Prečesto slanje e-pošte može iritirati vaše pretplatnike. Najbolji način je da testirate i razumete ponašanje pretplatnika. Takođe možete zadržati postavke pretplate, dozvoljavajući pretplatnicima da odrede koliko često žele da vas čuju.

2. Segmentirajte svoju publiku

Možete da segmentirate svoju listu na osnovu demografskih podataka, interesovanja ili ponašanja da biste kreirali ciljane mejling liste. Pomaže vam da šaljete relevantne e-poruke svojoj publici.

3. Personalizujte svoju e -poštu

Vaši pretplatnici smatraju personalizovane e-poruke boljim od standardne, šablonizovane komunikacije.

Stopa rasta liste

Stopa rasta liste prati brzinu kojom raste vaša mejling lista ili broj pretplatnika. Ovo je metrika koju sami možete izvući u zavisnosti od perioda koji uzimate u obzir.

Dobra stopa rasta liste može vam pomoći da poboljšate ulaganja u email marketing. Sve veći broj pretplatnika dovodi do većeg broja posetilaca, potencijalnih klijenata i do više kupaca.

Kako poboljšati stopu rasta liste?

Morate voditi računa o tome kako vaša mejling lista raste. Možete nastaviti da povećavate stopu rasta prateći ove savete:

1

Smanjite svoje odjave

Otkazivanje pretplate umanjuje uticaj dodavanja novih pretplatnika. Učinite sve da se ljudi što manje odjavljuju sa mejling liste.

2

Objavljujte više sadržaja sa ograničenim pristupom

Kada vaši posetioci preuzmu sadržaj sa vaše veb lokacije, možete zatražiti njihov pristanak da ih dodate na svoju mejling listu kako bi mogli da nastave da primaju slične resurse.

3

Koristite lead magnete

Pokušajte da povećate mogućnosti pretvaranja vašeg prometa u pretplatnike. Dajte mogućnost ljudima da uz pretplatu dobiju neki benefit.

Stopa isporuke mejlova

Stopa isporuke mejlova meri procenat e-poruka koje nisu odbijene i koje je primio server e -pošte vašeg pretplatnika. To znači da je sleteo u prijemno sanduče vašeg pretplatnika.

Koja je svrha provesti toliko vremena u kreiranju mejlova ako čak i ne stignu do vašeg pretplatnika? Prema nekim statističkim podacima, mejlovi kao kanal nude povraćaj ulaganja oko 42 funte za svaku funtu koje potrošite.

Kako poboljšati brzinu isporuke mejlova?

1

Poboljšajte svoju mejl infrastrukturu

Uverite se da je konfiguracija servera e-pošte ispravna. Implementirajte namenski IP ako šaljete ogroman broj e-poruka. Održavajte sigurnost servera pošte od otvorenih releja i otvorenih proksija. Alternativno, odlučite se za dobavljača usluga  -pošte da biste se rešili složenosti održavanja dobre infrastrukture.

2

Smanjite žalbe zbog neželjene pošte

Veliki broj žalbi zbog neželjene pošte mogao bi vas blokirati u određenim poštanskim sandučićima. Da biste to izbegli, prijavite se za povratne informacije kako biste na vreme uklonili mejl adrese sa žalbama.